LEXUS

LEXUS TIPUSOK A KEZDETEKTŐL! MADE IN JAPAN


   LEXUS LS400 Születése! 1993_lexus_ls_400_4_dr_std_sedan-pic-19234.jpeg


1983 nyarán Eidzsi Toyoda (a Toyota akkori elnöke, aki elég idős volt már) még egy utolsó nagy projektet szeretett volna megvalósítani: építeni egy olyan autót, ami felveszi a versenyt a Mercedes, BMW, Cadillac luxus típusaival. Persze nem volt egyszerű dolga, hiszen a vezető managerek sorra elutasították a gondolatot. Ennek ellenére elindult a projekt, melynek az F1 nevet adták. Eidzsi Toyoda még két dolgot kért a tervezőktől: nem használhatnak semmilyen alkatrészt a jelenleg (akkor) futó Toyota típusokból, valamint csak olyan újítást szabad az autóba beépíteni, ami sok százezer km-en keresztül megbízhatóan működik. 60 designer-t küldtek California-ba (Laguna Beach), hogy tanulmányozzák az akkori luxusautó kínálatot, életstílust, az emberek igényeit felmérjék, stb. 24 mérnök csapatot állítottak a munkához, ebben 1400 mérnök, 2300 technikus és 220 egyéb munkás kezdte el a munkálatokat. Eközben 300!!! szabadalmat jegyeztek be.
A mérnökök között pl. voltak hangmérnökök, akik az utastér szigetelését, az audiorendszer optimalizálását, az egyes kapcsolók, az elektromos ablakok kattanási hangját!!!! állították be. Ezek után az már csak egy plussz adalék, hogy ma, amikor egy autó hangját/hangszigetelését állítják be, akkor olyan kutatási eredményeket is felhasználnak, ami az egyes nyelvek hangszínet vizsgálja (ui. különböző nyelveket beszélő embereknek más a hallása, attól függően, milyen a leggyakrabban használt frekvencia az adott nyelvben). – 1985-re elkészült a prototípus, amit újabb 449 követett! 1986-ban elkezdődtek a tesztek, melyek 10 hónapig tartottak. Amerikában Floridától (meleg száraz) Kanadán át (kemény telek) a német Autobahn-ig (tudott, hogy ott nincs sebességkorlátozás, ui. Amerikában a limit általában 65 mérföld/óra = 104 km/h). A fejlesztési költségek 1.5 milliárd akkori német márkára rúgtak, ami a szakmát is meglepte. (Az 1991-től gyártott (ha jól emlékszem ez az első évjárata) Mercedes S osztály építésekor, az akkor már 2 éve futó LS400-at vették alapul.)
1989-ben a detroiti autoshow-n mutatták be LS400 néven. L, mint Luxury S, mint Sedan, 400 (hengerűrtartalom /10).
Az adatai: 4000 ccm, 8 henger (V, 90 fokban), 250 LE (5600-as fordulatszámnál) (megoszlanak az adatok, amik fellelhetők, egyesek 245, mások 265 LE-t írnak, de a 250 LE és 350Nm a Lexus specifikációból származik, amely hiteles forrásnak tekinthető), gyorsulás: 7.9 másodperc 0-100-ra, a légellenállási tényezője (cw): 0.29.
Ezen tények után nem meglepő, ha olyan véleményeket hallhatunk róla, amilyeneket. A motorja elnyűhetetlen, az utastérben a faborítás az fa, a krómozott kilincsek azok valódi vastag jó minőségű krómozást takarnak (nem krómhatású műanyag stb.). Az, hogy ABS, légzsák, elektromos (fűthető) ülés, kipörgésgátló, külső visszapillantó tükör fűtés, automata klíma van az autóban, az ma már természetes, DE ne felejtsük el, hogy 1989-ben kezdték forgalmazni (csak számold ki, hány éves voltál akkor, milyen suliba/munkahelyre jártál, és akkor milyen autók vettek körül!

Ls-ből több generáció is van!

Első generációs - LS400 = UCF10/11
Sorozat I: 1990 - 1992
Sorozat II: 1993 - 1994

Második generációs - LS400 = UCF20/21
Sorozat III: 1995 - 1997
Sorozat IV: 1998 - 2000

A harmadik generációs - LS430 = UCF30/31
Sorozat I: 2001 - 2003
Sorozat II: 2004 -2006

Negyedik generációs - LS460/LS460L = UCF40/41
Sorozat I: 2007 -         LS600H/LS600LH




1993_lexus_ls_400_15726873.jpg1uz_ls_400_eng.jpg1996_lexus_ls_400_4_dr_std_sedan-pic-2319508684687418565.jpeg6931_255302625511_529240511_8797526_3150460_n.jpg6931_255302615511_529240511_8797524_7030928_n.jpgleftrear.jpgimg_0175.jpgimg_0182.jpg1uz-fe.jpg

















             
             
             
             
             
             
     
                                         
     


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 10
Tegnapi: 1
Heti: 35
Havi: 53
Össz.: 23 725

Látogatottság növelés
Oldal: LS400 1989-2000
LEXUS - © 2008 - 2025 - lexusklub.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »